Spaans leren in España!

Trabajo, playa y fiesta en Torremolinos

Hola! Qué tal?
Hier in Torremolinos alles goed! Laat ik verder gaan waar ik gebleven was. Twee weken geleden heb ik op zaterdag een hele dag door Málaga geslenterd. Hele gezellige stad met mooie gekleurde huisjes, veel winkels en het strand is ook nog eens dichtbij! Ik had een kaart van het centrum uit het hotel meegenomen en daar stond een route op langs alle toeristische attracties dus die heb ik maar even gedaan en verder heel maar dan ook heel veel gelopen, was kapot na deze dag. Maar toch had ik nog wel genoeg energie om in de avond naar Puerta Marina in Benalmádena te gaan, een uitgaansplek met een plein waar allemaal barretjes en clubs omheen liggen waar het vooral in het hoogseizoen heel druk moet zijn. Gezellige avond! Alleen was het er wel vol met bezopen Engelsen die een of ander vrijgezellenfeest hadden en er zijn hier ook irritante propers die gelijk al hun Nederlandse talenkennis uit de kast halen en verwachten dat jij het heel leuk vindt als ze ‘hallo schatje hoe gaat het' kunnen zeggen, eh nee sorry. Volgende dag heerlijk op het strand gelegen. Van maandag tot vrijdag gewerkt en tussen de middag af en toe ergens heen geweest. Alles gaat goed, het is gezellig met het animatieteam en vooral in de avonden is het programma altijd wel leuk en soms zijn er grote groepen (voornamelijk fransen) die meedoen aan veel activiteiten dus dan is er weer wat meer werk te doen. Het is nu de meeste dagen heel lekker weer dus na vijven sprint ik gelijk naar het strand om daar lekker te zonnen en te zwemmen en anders ga ik naar de stad toe. Ben verder een middag mee geweest naar Benalmádena waar Dieuna, meisje uit animatieteam, woont en haar broer was jarig dus gingen wij even langs met taart en champagne. Leuk om ook te zien waar zij woont. We hadden ook allemaal dvd's meegenomen om hier te kijken en.... mujeres desperados!! (desperate housewifes in het spaans) seizoen 4 dus daar kunnen we ons ook nog mee vermaken.
En dan vorig weekend. Zaterdagavond was echt een hele aparte avond. Overdag was ik naar Fuengirola gegaan met de trein, daar wat door de stad gelopen en naar het strand geweest. In de avond rond uurtje of 7 zou ik met Dieuna meegaan naar Málaga, waar er iets was van de evangelische kerk waar zij altijd naartoe gaat. Dieuna is Frans maar spreekt vloeiend Spaans, komt oorspronkelijk uit Haïti en kan heel goed dansen en zingen en het is altijd heel gezellig met haar, aardig meisje! Maar ze is dus heel gelovig dus gaat ook niet uit, drinkt geen alcohol en heeft allemaal bepaalde regels wat mannen en relaties betreft. Dus zij vroeg of ik mee ging want er was iets speciaal omdat er een predikant uit Mexico zou komen dus ik dacht prima ik ga gewoon mee heb ik dat ook eens gezien en goed voor m'n spaans. Nou jeeetje wat een avond! Op het begin viel het nog mee, de predikant hield wat verhaaltjes en verder wordt er bij deze kerk heel veel gezongen en gedanst dus dat was wel grappig. Maar toen begon het gedeelte dat de mensen in een of andere rare taal gingen praten met hun handen in de lucht en de predikant begon steeds harder te praten, eerder schreeuwen, en ze zeiden allemaal dingen als ‘god ik hou van je, vertel me wat ik moet doen en ik doe het' en meer van dat soort teksten. Ik stond daar echt tussen en die mensen aan te kijken van wat doen jullie in hemelsnaam? Echt heel apart was het, ik stond mijn ogen uit te kijken. Vooral bij het laatste gedeelte met de ‘espíritu santo' die ze geloof ik gingen oproepen ofzo want de mensen die dit wilden moesten in een rij gaan staan en dan gingen anderen die dit al hadden gedaan voor hun gaan staan en hun als het ware door elkaar schudden terwijl ze maar wat woorden brabbelden in een taal die niet bestaat en die ze niet spreken (una lengua que no hablas). Dit duurde iets van een kwartier en ik had het hierna helemaal gehad want ik vond het allemaal maar raar en werd er zelfs een beetje bang van. Het rare is dat na al dit gebeuren de mensen heel normaal doen en gezellig met me gingen praten en er waren koekjes en drinken. Er was ook een Amerikaanse vrouw die tegen me begon te praten en ze zei dat ze Nederland zo leuk vond, vooral Delft, dus ik whaaa daar kom ik vandaan. Nou dat vond ze helemaal super. Ik vroeg waarom dan specifiek Delft, blijkt dus dat er een kerk is waar ze helemaal weg van is dus ze ging gelijk de naam van de pastoor opschrijven en de naam van de kerk en later vroeg ze zelfs of ik hun nummer niet wilde zodat ik er ook heen kon gaan. Hahahah nou nee dat hoefde voor mij nou ook weer niet. Het was een bijzondere evaring en de eerste keer dat ik zoiets had gezien, maar ook de laatste keer!
We hadden heel erg honger gekregen en het was inmiddels al best laat dus zijn we naar een strandtent hier in Torremolinos gegaan en daar een lekkere hamburger met patat naar binnengewerkt. Dieuna vertelde me ook dat ze het zo leuk vond dat ik zo open in alles was, en dus ook met dit kerkgebeuren, want ze zei dat anderen vriendinnen na 5 minuten al weg waren gegaan. Heb ik toch de volle tijd volbracht!
Verder deze week dus ook weer gewoon gewerkt, nu werk ik tot 8uur zodat ik in de avond vrij bent waaaaaaant m'n pappa komt vanavond! Dit weekend gaan we Sevilla bezoeken en daar slapen en ook langs pueblos blancos, dit zijn allemaal dorpjes die bestaan uit alleen maar witte huisjes. Pappa huurt een auto dus dat is lekker makkelijk, heb er zin in! Zondagavond vertrekt ie weer en maandag moet ik weer werken. Vanavond staat er een karaokenight op het programma dus wie weet krijg ik hem zo ver om een liedje te zingen hehe. Ik geloof dat iedereen hier in het hotel weet dat hij komt want mijn baas van het animatieteam had een kamer voor geregeld en sindsdien vragen mensen die hier werken steeds; wanneer komt je vader nou? dit weekend toch? wat ga je doen? blablabla. Dus iedereen weet van je komt pap!
Er zijn elk weekend zit het hier bomvol met Spanjaarden die de hitte in het binnenland ontsnappen, maar dat mis ik meestal omdat ik de weekenden vrij ben maar omdat ik nu vrijdagmiddag tot laat werk zijn ze allemaal net aangekomen dus ik heb het gelijk druk in het sportcenter. Ze praten allemaal mega snel Spaans en ook nog een Andalusisch dus dat is wel ff lastig af en toe. Net waren er ook drie jongetjes die om de vijf minuten een andere sport wilde doen en dan was het racket weer niet goed en dan moesten ze weer een andere voetbal, nou ik werd gek. En ze bleken niet te snappen dat ik geen Spaanse ben en dus niet álles snap wat ze zeggen. Verder zijn de gasten over het algemeen heel aardig hoor!
Dit was het weer voor deze keer,

Un beso y hasta luego!

Reacties

Reacties

Simone van Vastenhoven

Hoi Nikiet,
Wederom weer heel leuk om je belevenissen te lezen.
Heel veel plezier dit weekend met je vader.
Liefs,
Simone.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active