Spaans leren in España!

Español en Salamanca

Holaaa!

MIjn eerste schoolweek in Salamanca zit er alweer bijna op en het bevalt me tot nu toe goed!
Zaterdag was een lange dag met heel veel reizen. Eerst met me mamma naar het vliegveld, paar uur in het vliegtuig, op het vliegveld in Madrid het metrostation vinden, overstappen met de metro, naar de bus racen en twee en een half uur later op het busstation in Salamanca aankomen. Toen nog even kort met de taxi rijden en ein-de-lijk kwam ik bij mijn appartement aan!! Naja, nadat ik eerst de verkeerde flat was ingegaan maar in mijn eigen flat werd ik uiteindelijk goed opgevangen door mijn huisgenootjes. Het zijn drie meisjes, uit Hongarije, de States en Taiwan. We hebben allemaal een eigen slaapkamer en delen de keuken, badkamers en woonkamer. Huis is prima en heb best een lekkere kamer voor mezelf! De hongaarse en amerikaanse zie ik best vaak op school enzo alleen de taiwanees slaapt geloof ik overdag zowat alleen maar en is s nachts actief want dan hoor ik ineens allemaal geluiden. Die zit blijkbaar nog in haar Taiwan ritme. Verder zijn hetleuke meiden/vrouw (taiwanees is blijkbaar al in de 30).

Maandag mijn eerste schooldag gehad. Ik ben een totale beginner dus zit in een klas op het laagste niveau met 4 anderen. Zijn aardige mensen, kan het vooral goed vinden met een Nederlands meisje. Ik heb twee leraressen, Vanesse en Carmen. Vanessa wil soms nog wel eens wat in het Engels uitleggen maar bij Carmen moet todo en espagnol! Je hoeft maar een woord engels of nederlands te zeggen en je krijgt al een boze blik toegeworpen haha. Maar wel heel erg goed voor m'n spaans. Ik versta nu al heel veel, vooral omdat de leraressen niet al te snel praten zijn zij niet moeilijk te verstaan. Het is nu vooral maar gewoon proberen te praten en heel veel woorden en werkwoorden leren. Elke dag leren we wat nieuwe grammatica en woorden en moeten we dialogen met elkaar doen.Zelf praten is wel echt moeilijk dus het is nu een beetje half engels half spaansals ik tegen spanjaarden of andere studenten gaat maar ik hoop dat dit snel alleen maar spaans wordt!
We hebben helaas wel elke dag al om half 9 les en zijn dan al om half 1 klaar. Erg vroeg dus, vooral na het uitgaan niet echt te doen maar danheb ik gelukkig veel tijd om s middags bij te slapen. Dinsdaghadden Elta (nederlandse) en ikafgesproken met een Hongaar die zij op het vliegveld had ontmoet en hier langheeft gezeten,om tegaan eten en uit te gaan. Daar waren ook anderen van Tia Tula (school) bij waaronder 3 nederlanders en mijn 2 huisgenootjes. Was een gezellige avondenlekker gegeten!We hebben wel vier uur lang in het restaurent gezeten en daarna zijn we het nachtleven ingegaan. We werden meegenomen naar la chupiteria, beruchte shotjesbar, en daarna doorgegaan naar een international party met oost europees theme dus liedjes als Dragonstea din tei kwamen ook voorbij haha. Merkte al gelijk dat uitgaan hier muy barato is want hoefde maar 5 euro te betalen en dat is dan voor toegang én onbeperkt bier en sangria. Hoe vinden julie dat? Was allemaal erg gezellig alleen het vroege opstaan daarna viel me wel zwaar, gistermiddag lekker bijgeslapen dus kan er vanavond weer tegen aan.Vanavond ga ik via een activiteit van school leren paëlla koken en eten natuurlijk. Nog nooit gegeten en dat moet toch gebeurenals ik in Spanje ben en dan leer ik ook nog eens gelijk hoe ik het moet maken. Daarna weer op stap.
Verder gaat alles goed. Het is wel ff wennen dat ik nu alles zelf moet doen, boodschappen, koken, afwasssen, schoonmaken enz. maar dat komt wel goed. Ik heb veel vrije tijd nu in de middag maar dan zoeken we meestal een plekje in de zon op, gaan naar het plaza mayor, lopen wat door de stad, boodschappen doen en heerlijke tapas eten wat echt niks kost. Ik kan ook nog een keer een andere stad opzoeken want toch veel tijd in de middag, vandaag werd er een stad op een uur van Salamanca genoemd die heel mooi moest zijn dus daar kunnen we de trein heen pakken.
Volgende week is hier ook een spaanse jongen die ik uit Malta ken en hier studeert dus die kan mij dan ook wat rondleiden, wordt vast gezellig!

Ik ga nu nog even wat spaans huiswerk maken, jaja dat moet ook ineens weer gebeuren. Maar is niet veel en nu nog niet al te moeilijk. Oja, het weer is hier nu trouwens heel lekker. Veel zon en in de 20 graden!! Mag ook wel als ik in Spanje zit toch? :D
De stad zelf is echt heel mooi, allemaal grote gebouwen met versieringen en plaza mayor is echt super! M'n appartement is maar 10 minuutjes lopen naar school en het centrum, ideaal dus.

Muchos besos!!

Reacties

Reacties

Carlijn

Nikiet! Klinkt allemaal weer als een paradijsje! Alles valt al snel op zijn plek, dat merk je maar weer ;)
Vertel mij eens even, wie is die jongen uit Malta?
Ben benieuwd naar de foto's. Ga jij maar alle lekkere goedkope plekjes opzoeken voor als ik langs kom ! veel plezier & GENIET!
liefs

Nikita

haha lieve carly, als jij komt zit ik niet meer in salamanca he! je mag natuurlijk ook hier heen komen ;)
die spanjaard is Javi, heb jij denk ik niet ontmoet was helemaal in begin. is één van al die spanjaarden van de eerste weken.
geniet jij nog maar ff van munchen!
X

Lise-Marie de Ruiter

Aaaaah lieve Nikiet, zo te horen begin je in het Spaanse ritme te komen, manjana manjana hehe. Maar klinkt echt heel goed daar, en het vroege opstaan 8 uur Malta dan is dit niks hihi. En je kan lekker siesta houden, wauwwww! Ik volg al je verhalen en foto's!

We gaan wel snel skypen he want ik wil wel even je bruine gezichtje zien. Ohh het is dus nog goedkoper dan Malta goed gefixt. En hoe is het met de guapo's daar?:)

Muchos besos para ti mi guapa!

Linnemoor

Hee Nikiet!!
Wat een leuke dingen doe jij allemaal joh! Hartstikke goed bezig. Vriendinnetje van mij heeft ook in Salamanca gedaan wat jij nu doet, en heeft het er nog vaak over. Zo leuk was het. Super veel plezier en hou ons op de hoogte!
Besossss, X Lin

Tessa Getrouw

Hola!
Ik ben op zoek naar mensen die willen bijdragen aan mijn scriptieonderzoek, dat gaat over ‘taaltoerisme’.

Mijn naam is Tessa Getrouw en ik ben vierdejaarsstudente International Tourism Management and Consultancy aan de NHTV in Breda.

Zelf ben ik altijd al geinteresseerd geweest in het leren van andere talen en om deze reden ben ik 6 jaar geleden Spaans gaan leren in verschillende Spaanssprekende landen. Vorig jaar, tijdens mijn stage bij een taalinstituut in Honduras, heb ik veel geleerd over taaltoerisme en besloot daarom mijn afstudeerscriptie hierover te doen. Ik doe research naar de factoren die van invloed zijn op de besluitvorming van studenten die Spaans willen leren.
Dus voor een korte enquete heb ik mensen nodig die Spaans willen leren/ hebben geleerd in Spanje. Invullen zal ongeveer 5-10 min duren. Er zijn veel respondenten nodig, dus als je nog anderen weet, graag doorsturen!

http://www.studentenenquete.nl/vragen/index.php?sid=15878&lang=nl

Muchisimas gracias! Tessa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active