Spaans leren in España!

Van Salamanca naar Torremolinos

Het blijkt maar weer dat ik slecht ben met het onderhouden van een blog want t is alweer 3 weken geleden ofzo! Ben vanmiddag inTorremolinos aangekomen na een lange busreis van bijna 10 uur en ik zit nu in het hotel waar ik de komende 2 maanden zal gaan werken. Het is nog ff heel raar want zit nog met mijn hoofd in Salamaca, wat echt heel leuk was maar dat vertel ik zo nog even. Mijn kamer hier is prima en heb al 1 huisgenootje van de 3 ontmoet en daarmee naar het buffet gegaan waar ik elke dag kan eten. Hoef ik lekker niet meer te koken jeej! Verder heb ik met de baas van het animatieteam gesproken, waar ik waarschijnlijk in ga werken, en hij heeft me rondgeleidt en ik kon al mijn vragen aan hem stellen. Hele aardig man en heel behulpzaam! Hij zei dat ik ook in het restaurant kan werken als ik dat leuker vind maar heb echt geen idee dus ik begin morgen gewoon in het animatieteam en als ik gillend wegren door de schreeuwende kinderen probeer ik het bij het restaurant eens haha. Nee maar mijn kamergenootjes zitten geloof ik ook allemaal in het animatieteam en de baas is dus ook aardig dus lijkt me tot nu toe wel leuk. En de enige kans om het zwembad ooit in te komen, het personeel mag er namelijk niet in zwemmen behalve... als je als activiteit iets moet doen! Verder ligt het strand echt op een paar meter van t hotelen dat ziet er zeker niet verkeerd uit! ik heb verder twee dagen in de week vrij, ligt elke week een beetje aan het rooster geloof ik maar zondag is wel een vrije dag. En verder begin in dan morgen om half 11 tot half 1 of 2 en dan pauze en dan weer van 3 tot 5 en dan weer pauze en dan nog van 9 tot 12 als er nog gasten zijn... ben benieuwd hoe dat is en ik kan ook nog even naar de werktijden van t restaurant kijken.

En dan Salamanca! Waren 4 hele leuke, gezellige en relaxte weken. Elke dag had ik vroeg les en in de middagen was het altijd tapas eten, ergens in de stad, park of bij de rivier chillen. Het uitgaan was heel erg leuk, elke dag wel iets te doen maar ging vooral in het weekend door de vroege lestijden. Er waren gezellig nederlanders waar ik veel mee omging. Nederlanders zijn er echt in overvloed in Salamanca overal waar je loopt hoor je wel nederlandse stemmen echt niet normaal.
Het spaans lerenging ineens best snel omdat in de les alles in het spaans wordt gedaan moet je wel, verder buiten school oefen je ook door met spanjaarden te praten en in winkels en restaurantjes enzo. Ik spreek nu wel een aardig woordje maar ken ook nog heeel veel woorden en tijdenniet maar hopelijk leer ik dat hier snel bij. Het is nu wel anders omdat ik geen les meer heb dus niet bijv. grammatica krijg uitgelegd maar hier is het hablar hablar hablar.
Verder was paasweekend een heel gebeuren in de stad, er werden verschillende processies gehouden waar hele gelovige spanjaarden in gewaden a la KKK door de straten lopen met muziek op de achtergrond waar ik de rillingen van kreeg en met een jesusfiguur op een groot kruis erbij die zij dan dragen. Echt heel apart om te zien hoe dat hier gaat, die mensen leven zich helemaal in en willen de pijn voelen die jesus toen voelde. Sommigegaan ook op blote voeten of binden een ketting om hun voeten.Heb het helemaal uiteglegd gekregen in de les dus zitten nog hele verhalen bij maar dat doe ik jullie niet aan. Ik zal snel foto's er op zetten dat zegt misschien wat meer.
Voor de rest eigelijk niet veel uit Salamanca zelf gekomen maar ik vermaakte me er prima. Heb nog een paar keer met die vriend uit Malta afgesproken, heel erg leuk om die weer te zien en gelijk een goede oefening voor m'n spaans. Nog wel veel meer te vertellen maar dat wordt gewoon te veel, in ieder geval was het super!
Nubeginnen in Torremolinos, hoop dat het ook een leuke tijd wordt! Over een maandje komt me pappa ook langs en misschien zitten anderen ook nog in de buurt of komen langs die ik hier nog zie dus dat vind ik ook wel weer leuk!

Muchos besos!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active