Spaans leren in España!

la vida en torremolinos

Er zitten er al weer bijna twee weken werken in het hotel op voor mij. Het bevalt me goed en ik begin steeds meer gewend te raken aan dit nieuwe ritme. Ik werk dus in het animatieteam van het hotel met een Frans meisje, een Spaans meisje, een Poolse jongen en dan is er nog de baas van het animatieteam. Het is een leuk team en vooral de avonden zijn heel gezellig met altijd om 21.00 minidisco, daarna elke avond een ander spektakel zoals bingo, flamenco, goochelshow, vogels die door de zaal vliegen en papagaaien die kunstjes doen. Daarna is er altijd een ‘disco' maar dat valt nu altijd een beetje in het water omdat er niet zoveel mensen zijn, maar wij vermaken ons zelf altijd wel! Er zijn nu ook niet zoveel kinderen dus overdag is het ook heel rustig in de miniclub en de minidisco gaat vaak ook niet door. De minidisco houdt in dat we verschillende dansjes doen met de kinderen waarvan ik op het begin dacht moet ik dit echt doen? maar het is eigenlijk wel heel grappig en ik ben nu al een pro in dansjes op spaanse (en engelse) liedjes haha. Overdag ben ik of in de miniclub of in het sportcenter waar ik spullen moet uitlenen en verder doe ik zelf vaak lekker mee met jeux de boules, minigolf, tafeltennis en ik ging zelfs schieten en jaja natuurlijk in de roos, als dat zo heet met schieten? In ieder geval het hoogst aantal punten. Iedereen vindt mijnu heelgevaarlijk hier met mijn schietskills en mijn spionnen personage uit de film NIKITA die hier nogal bekend is op de een of andere manier. In mijn vrije tijd tussen de middag eet ik van het buffet hier in het restaurant wat altijd wel lekker eten is en ik rust wat uit en soms ga ik naar torremolinos city wat heel snel en makkelijk te bereiken is per trein. Ik heb twee dagen in de week vrij, welke dagen dat zijn kan ik per week bekijken maar ik denk dat het meestal het weekend wordt. Zo ook vorig weekend was ik vrij dus vrijdagavond hadden een Ijslandse jongen die hier ook als practica werkt en ik bedacht dat we het nachtleven maar eens in moesten gaan, dus gingen we naar een beachclub hier dichtbij. Was gezellig en leuk ff het hotel uit te zijn, maar we waren wel maar met z'n tweeën (behalve een gast uit het hotel die we tegenkwamen maar dat is me toch een rare duitser) dus na een tijdje hadden we het wel gezien. Op zaterdag vertelde een meisje die ik uit Salamanca ken dat ze het weekend in Malaga was dus hebben we gezellig in het centrum van Malaga gegeten, wat overigens wel een dramarestaurant was want we kregen maar niet wat we wilden! Ik had taco's besteld, dus dan verwacht je natuurlijk normale taco's en ik had nog gevraagd of het een normale maaltijd was en dit moest het zijn maar ik kreeg een bord met een paar blokjes ham en rare stokjes geserveerd. Wij kwamen niet meer bij van het lachen toen de hamburger die ik had besteld ipv de 'taco's' ook nergens op leek en ze op de rekening veels te veel hadden gerekend. Dat hebben we in ons beste spaans natuurlijk even rechtgezet want we wilden niks te veel voor dit rare eten betalen. Daarna nog een heerlijke bonk cheesecake ergens gehaald dus mijn maag was uiteindelijk wel gevuld.
Na deze aparte maaltijd zijn we meegegaan met een ‘pubcrawl' die het hostel waar zij in zat organiseerde. We gingen met een groep jongeren uit het hostel naar vijf verschillende pubs en clubs en in elke bar kregen we een drankje. Hele geslaagde avond! Het enige jammere was dat ik in de nacht nog naar huis moest en de taxi was de enige optie want helaas was er geen bed in het hostel meer over dus ik ben wel weer 18 euro armer.
Dit weekend wil ik Malaga overdag gaan bezoeken want het lijkt me een hele leuke stad, hing een leuke sfeer en volgens mij veel te doen. Het weer is een beetje raar, de ene dag is het bloedheet en wil ik het liefst alleen maar aan het strand liggen wat gelukkig wel kan want ik duik zo de zee in! Maar er zijn ook dagen dat het bewolkt is en het wat frisser is. Heb al wel heeerlijk in de zee gezwommen, iedereen vindt het veels te koud maar ik als echt Hollander vind helemaal prima!
Verder hoop ik wel echt dat het wat drukker gaat worden in het hotel de komende weken, en dan niet met groepen van alleen maar oude tangen (sorry oma) zoals er nu veel zijn maar ook wat jongeren mensen.
Het spaans leren gaat best goed want de meesten praten nu bijna alleen maar spaans tegen me en als er niks te doen is pak ik mijn boek uit salamanca er bij en leer ik wat nieuwe grammatica en woorden en het is natuurlijk heel handig dat er allemaal Spanjaarden om me heen zijn die me kunnen helpen.
Alles gaat dus goed, ik geniet van het mooie Espana en natuurlijk mis ik jullie af en toe wel! Er staan trouwens wat foto's op mijn facebook voor diegene die dat leuk vinden.

Besito con cariño

Reacties

Reacties

ankie

aaaah, heel leuk zuussie. mooi dat je het naar je zin hebt:)!
heel veel plezier en fijn weekend!
XX

Simone van Vastenhoven

Hoi Nikita,
Heel erg leuk om over je belevenissen te lezen.
In Nederland willen we ook wel dansles krijgen!!!!!!!
Nog heel veel plezier in Espana.
Liefs,
Simone.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active